Svar på mange praktiske spørgsmål

Her skal I bo……

Vi skal fx. bo i Nordby på hotel som oftest  i den tidligere Søfartsskole der nu hedder Fanø Night&Stay, Vangled 32, 6720 Fanø.  Se mere på https://fanoestay.dk  men vi samarbejder også med Fanø Krogård og Danhostel i Ribe og Danhostel i Oksbøl.

Vi bliver alle indkvarteret på moderne værelser med linned og håndklæder og alle med eget bad og toilet. Dobbelt- eller enkeltværelser.

Pa vores cykel-cruises bor vi på hotel undervejs og som hovedregel med eget bad og altid med linned og håndklæder.

Ekstra overnatning er en mulighed….

Hvis du har lyst til at blive længere på Fanø, så kan man bestille ekstra overnatninger m. morgenmad før og/eller efter højskolen.  Husk at sige: ”FanøHøjskole” for så er det nok lidt billigere.

Ankomst til Fanø …..

Der går bus til Fanøfærgen fra Esbjerg station, men en taxa i Esbjerg er også en mulighed.  Se FanoeLinjen.dk og se fartplan, afgår som oftest hver ca 20. minut 00.10 00.30 og 00.50 mellem tidlig morgen og kl. 18.00 og derefter på minuttal 40-60.

Man KAN ikke bestille billet. Alle færgeafgange er bilfærge og tag bare bilen med for det koster ca 250 inklusiv alle passagerer og man får kun en billet til overfarten og hjemturen er gratis. Hvis du er gående og 67+ så bed om pensionistpris (20kr.) hvis du mener dig berettiget til det og husk at cykler er gratis.

Mad og forplejning….

Alle måltider  – Morgenmad, frokost og aftensmad. Fra første dags til frokost til sidste dag med frokost og kaffe.  Kaffe og te med aftenkage- vand  i løbet af dagen.

Smag på Fanø kringle og få opskriften med hjem, oplev Fanø øl og smag på andre Fanø produkter som Fanø laks, honning og på grillen lægger vi en aften pølser fra lokalt kvæg.
Drikkevarer på egen regning.

Påklædning og udstyr….

Varmt – varmt tøj, praktisk tøj, udefodtøj, indesko, måske et tæppe, regntøj og gummistøvler til fx Østerstur, Vadehavstur eller Bunkers turen, måske en lommelygte, musikinstrument. Til cykelkurserne er det en god ide selv at medbringe hvis du vil cykle og ellers kan de lejes. Har du en højskolesangbog så tag den med, men ellers har vi selvfølgelig. Medbring gerne Smartphone eller Ipad som du måske får et par tips til undervejs.

Depositum og betaling …….

Pris varierer for de forskellige kurser og der er forskel på at bo på enkelt eller dobbeltværelse. Prisen inkluderer foredrag, udflugter, entreer og fuld forplejning, kaffe og te  (ikke øvrige drikkevarer).

I tilfælde af din egen aflysning mere end 8 uger før får du depositum og eventuelt kursuspris betalt retur og derefter refunderes du 50% af din betaling

Endelig restbetaling betales senest to uger før kursusstart  Send os en mail hvis du har problemer med det.

– Ved afbud og sygdom mindre end 7 døgn før  kursusstart får man rejseforsikringen til at refundere beløbet og ved afbud mellem 8 uger og en uge før start  refundere FanøHøjskole  50 % af det indbetalte beløb. Pengene refunderes efter 8 arbejdsdage efter kursus afslutning.

På nogle kurser får abonnenter ved Jysk-Fynske Medier rabat, men så skal man tilmelde sig ved den pågældende hjemmeside – avisfordele.dk, der fratrækker rabatten ved betaling og ved eventuel afbud er det avisen der refundere pengene.

Medbring altid godt humør og nysgerrighed

Og bare for en orden skyld så deltager du på eget ansvar – og vi passer på hinanden

Vi glæder os til at se jer  FanøHøjskole

Har du spørgsmål eller kommentarer så kontakt os

fanoeplus@mail.dk Eller ring på 29 26 25 97.

Ret til ændringer i programmerne i forhold til vejr og vind forbeholdes.

Tilmeld dig under punktet book